tisdag 2 september 2008

Tortillabröd

Okej, jag insåg inte hur mycket som egentligen är bröd när jag bestämde mig för att baka allt bröd själv. Hittade just ett recept på Tortilla. Så det måste jag ju prova.

Tänkte jag igenom det här beslutet ordentligt när jag kom på att köpebröden var tråkiga? Nej, det kan jag inte påstå. Det var mer en impuls när jag stod på Coop och försökte välja ett bröd att äta. Och jag var inte sugen på något av dem den gången heller. Det är länge sedan jag var sugen på något av bröden i affären,så jag insåg att något måste ändras.

Sagt och gjort. Jag bakar inte riktigt allt bröd än, det går åt mycket tunnbröd här, och det köps än så länge. Jag vill komma så nära som möjligt till favoriten Njalla innan jag slutar köpa det.

Vilka bröd använder vi egentligen?
Till frukost så ska det vara något som det går att lägga en grönsak på. Ofta har vi bara smör på brödet, så det kräver att brödet är gott.
Tunnbrödet följer med i matsäcken varje dag. Gärna med leverpastej eller Gudbrandsdalens Mesost.
Ibland har vi lite baguette till middagen.
Och så blir det lite korvbröd och hamburgerbröd emellanåt.
Knäckebröd händer det att vi äter också. Ibland används det som müsli.
Ja, och så äter vi taco ibland med tortillabröd, så då får jag väl ordna det med.

Inga kommentarer: